گرافیت پرسولفور

گرافیت پرسولفور با اسامی مختلفی مانند پترولیوم کک (پتروکک) یا گرافیت گرانول پرسولفور نام برده می شود. نام تجاری این کالا Calcined Petroleum Coke است ,که به اختصار به آن CPC گفته می شود.

گرافیت گرانول پرسولفور  از فراورده های پالایش نفت خام است ,و بیش از 90 درصد  آن از کربن تشکیل شده است .شکل ظاهری گرافیت پرسولفور , سیاه و خاکستری رنگ است   و دارای سطحی  متخلخل (سوراخ سوراخ ، مشبک ) می باشد .

کاربرد گرافیت پرسولفور

گرافیت گرانوله پرسولفور یا پترول کک, یکی از مواد اولیه های مورد نیاز در صنایع می باشد و یکی از پرمصرف ترین آنها نیز می باشد.بیشترین کاربرد آن ,برای کربن دهی به فلزات آهنی   در  ریخته گری چدن خاکستری می باشد. از این محصول در  صنایع  دیگری مانند:  ساخت آجرهای نسوز کربنی, حفاظت کاتدی, خط لوله , ساخت آند , پلی کربنات, فولاد و بسیاری دیگر  نیز استفاده می شود. 

تولید گرافیت پرسولفور

نحوه تولید آن از کلسینه(تکلیس) کردن RPC مواد پایه نفتی در دمای 1200 تا 1300 درجه ى سانتى گراد  ,به دست می آید. با انجام فرآیند کلسیناسیون بخشی از ناخالصی های موجود در کک مانند مواد فرار و رطوبت، از بین رفته و در نهایت درصد وزنی کربن، چگالی ساختار کک، استحکام فیزیکی و هدایت الکتریکی آن افزایش می یابد.  

دانسیته یا جرم حجمی ان   مقدار ۱/۹۸ کیلوگرم بر سانتی متر مکعب می باشد .   هرچند این عدد  قابل بسط به  گرافیت نمی باشد و بر اساس استاندارد های مربوطه محاسبه می گردد .

تفاوت  کربن در زغال سنگ و پترولیوم کک در واحد انرژی ،بستگی به دو پارامتر هیدروکربن های فرار و رطوبت موجود در ذغال دارد.پترولیوم کک بالای 90٪ کربن دارد و ۵ تا ۱۰ درصد  بیشتر از زغال سنگ ،انرژی هنگام سوختن آزاد می کند. به جز این محصول ,بقیه انواع محصولات کک به صورت سنتی از زغال سنگ گرفته می شود.

بزرگترین تولید کننده آن در جهان  کشور چین می باشد که بیشترین سهم فروش با فاصله بسیار  زیاد به خود اختصاص داده است. نیاز این محصول در کشور ما عموما از طریق واردات تامین می شود. شرکت شایان مواد واردات این کالا را از چین و ترکمنستان انجام می دهد.

جهت اطلاع از قیمت گرافیت پرسولفور و خرید بدون واسطه با قیمت و کیفیت مناسب این محصول با ما تماس حاصل نمایید.

نوع بسته بندی: کیسه های 25 کیلویی داخل  جامبو ۱تنی

ارسال به تمام نقاط ایران

عناصر میزان
کربن min 98/5%
گوگرد 0/5% max
رطوبت 0/2% max
مواد فرار 0/3% max
خاکستر 0/5% max
دانه بندی 1-5 mm
cpc

محصولات مرتبط

ارسال نظرات و پیشنهادات

پیام داخل واتساپ
Call Now Button