فروکروم کم کربن

فروکروم کم کربن Low Carbon Ferro Chrome که با نام اختصاری LcFeCr شناخته می شود از خانواده فروآلیاژها می باشد و از ترکیب کروم و آهن به دست می آید.قالب این ترکیب از کروم تشکیل شده است که عموما تا ۷۰ درصد می باشد. مابقی عناصر تشکیل دهنده این ترکیب مقادیر ناچیزی از سیلیسکربنفسفر و گوگرد می باشد.در این ترکیب بعد از کروم عنصری که از اهمیت بالایی برخوردار است میزان کربن آن می باشد که می بایست حداکثر 0/3 درصد باشد.

فروکروم ظاهری خاکستری و نقره ای رنگ دارد و عموما به شکل کلوخه و پودر شده دانه بندی می شود. بیشترین مصرف فروکروم در صنایع ریخته گری به طور دقیق در فولاد زنگ نزن کاربرد دارد  و یکی از متنوع ترین و پرکاربردترین عناصر آلیاژی در فولاد است.همچنین از این فروآلیاژ به شکل پودر شده در ساخت الکترود جوشکاری نیز استفاده می شود.

برخی از ویژگی های فروکروم، مقاومت به خوردگی و اکسیداسیون را در آلیاژ ایجاد می‌کند .یک ماده با خاصیت سخت‌کنندگی است، مقاومت به سایش را بهبود می بخشد. باعث حفظ استحکام در دماهای بالا نیز می‌شود. کروم یک عنصر غیر قابل جایگزین در تمام فولادهای زنگ نزن است. جدا از ساخت فولاد زنگ نزن، در ساخت فولادهای مقاوم در برابر اسید نیز استفاده می‌شود.

فروکروم باعث سختی فولاد می شود و مقاومت آن را بالا میبرد. از این آلیاژ در تولید ناخن لودر و بیل مکانیکی و همچنین در فک های سنگ شکن استفاده می شود.عموما از این الیاژ در ساخت ماشین الات معدنی که در معادن کار میکنند استفاده می شود.

فروکروم مقاومت در برابر خوردگی را بالا می برد که در نتیجه باعث ضدسایش شدن قطعه ریخته شده  می شود. میزان درصد کربن مشخص کننده دسته بندی فروکروم می باشد که در نوع کم کربن ماکسیمم %0/3 است . به طور کل در تولیداتی که وجود کربن در ساختار قطعه موجب اشکال میگردد از فروکروم کم کربن استفاده می شود.

نیاز این محصول در کشور ما از طریق واردات تامین می شود و شرکت شایان مواد یکی از وارد کننده های  فروکروم کم کربن می باشد.

جهت اطلاع از قیمت فروکروم کم کربن و شرایط فروش با ما در تماس باشید.

ارسال به تمام نقاط ایران

عناصر درصد
Cr کروم 65-72٪
C کربن 0/3% max
Si سیلیس 2% max
P فسفر 0/03% max
S گوگرد 0/03% max

فروش ویژه فروکروم کم کربن

جهت اطلاع از قیمت فروکروم کم کربن  با ما تماس حاصل نمائید.

فروکروم کم کربن

پیام داخل واتساپ
Call Now Button