جوانه زا ریخته گری

توضیحات

جوانه زا ریخته گری را می توان نوعی از فروسیلیس عنوان کرد که حاوی عناصر زیرکونیوم , استرانسیوم و باریم است.با ترکیب هر کدام از این عناصر با درصد مشخص با فروسیلیس , یکی  از انواع جوانه زا می باشد.جوانه زا زیرسینوک دارای عنصر زیرکونیوم جوانه زا سوپرسید دارای عنصر استرانسیم و جوانه زا باریومی حاوی عنصر باریوم می باشد.

یکی از مهمترین مشکلات   ریخته گری به وجود آمدن قطعاتی مک دار و ترک خورده می باشد. برای برطرف کردن این مشکل می بایست از جوانه زا ریخته گری استفاده کرد. اضافه نمودن  میبایست در انتهای مرحله ذوب و قبل از ریختن مذاب به قالب انجام شود.پس از اضافه نمودن جوانه زا  فرایند  انجماد ذوب از نقاط بیشتری شکل می گیرد و باعث ریزدانه شدن قطعات ریخته شده می شود. این کار باعث می شود که  قطعات بدون مک و ترک باشد.

خواص مکانیکی و استحکام تمامی فلزات و آلیاژها به دانه بندی و ساختار آنها بستگی دارد. در صنایع ریخته گری و ذوب فلزات با افزودن این کالا ساختاری به شکل ریزدانه در قطعه شکل گیرد. که در نتیجه آن  خواص مکانیکی  استحکام تسلیم و نهایی، سختی، تافنس یا چقرمگی شکست و همچنین انعطاف پذیری قطعات افزایش می یابد.

این محصول باعث می شود  ساختار میکروسکوپی قطعات به صورت ریزدانه شوند. همچنین،موجب تولید فازهایی  می شود که در حالت عادی در اثر انجماد مذاب تشکیل نمی شود.این کار سبب افزایش خواص فیزیکی، مکانیکی و ریختگی قطعات  می شود. 

نیاز این کالا در کشور ما از طریق واردات تامین می شود و شرکت شایان مواد وارد کننده این محصول در کشور  می باشد.جهت اطلاع از قیمت جوانه زا ریخته گری و شرایط فروش و سفارش کالا با ما تماس حاصل نمایید.

ارسال به سراسر نقاط ایران

پیام داخل واتساپ
Call Now Button