فرومنگنز کم کربن

فرومنگنز کم کربن LC Ferro Manganese آلیاژ آهن داریست که از خانواده فروآلیاژها می باشد. این نوع فروآلیاژ, با محتوای بالای منگنز (75 الی 85 درصد) و کربن ماکسیمم 0/3 درصد  در صنایع ریخته گری فولاد و چدن  همچنین و در ساخت الکترود, کاربرد را دارد. فرومنگنز کم کربن ,ظاهری خاکستری رنگ با رگه های قهوه ای دارد و عموما به صورت کلوخه و یا پودر شده دانه بندی می شود.

فرومنگنز بر اساس میزان کربن موجود در آن به سه دسته فرومنگنز پرکربن (6 الی 7 درصد کربن ) فرومنگنز متوسط کربن (1 الی 2 درصد کربن ) و نوع سوم , فرومنگنز کم کربن می باشد و کربن موجود در آن ,حداکثر 0/3 درصد می باشد.

از این نوع فرومنگنز ,عموما در قطعاتی, که  درصد بالای کربن باعث دگرگونی در ساختار فولاد و یا قطعات ریخته گری شده می شود استفاده می کنند. فرومنگنز در فولاد مذاب به منظور حذف گوگرد و بهبود خواص فولاد مورد استفاده قرار می گیرد.به طوری که گوگرد و عناصر مزاحم مانند نیتروژن را به خود جذب نموده و آن ها را وارد سرباره می کند.

همچنین فرومنگنز باعث افزایش استحکام و خاصیت فرم دهی و جوشکاری در فولاد آلیاژی می شود و مقاومت در برابر سایش را بهبود می بخشد ,اما تاثیر کمی بر الاستیسیته (کشسانی )دارد.

با اضافه نمودن سه درصد منگنز استحکام کشش فولاد 10kg/mm افزایش می یابد.تغییرات تنش تسلیم نیز مشابه استحکام کششی می باشد و با افزایش منگنز درکلیه آلیاژهای فولادی ,عمق سختی را در سختکاری افزایش می دهد.

در برخی فولادهای خاص وجود کربن مضر است در این موارد از فرومنگنز کم کربن استفاده می شود.

فرومنگنز به عنوان عنصر اکسیژن زدا به کار می رود که با گوگرد تولید سولفور منگنز ( Mns) می کند و  تاثیر نامناسب  و تردی حاصل از آن را کاهش می دهد. فرومنگنز اهمیت خاصی در فولاد و چدن های خوش تراش دارد. با اضافه شدن مقدار مشخصی فرومنگنز در آلیاژ می توان خطر شکست پذیری قطعه و قطعات را کاهش داد.

نیاز این کالا در کشور ما از طریق واردات تامین می شود و شرکت شایان مواد یکی از وارد کننده های این محصول در کشور می باشد.جهت اطلاع از قیمت  فرومنگنز کم کربن و شرایط فروش با ما تماس حاصل نمایید.

ارسال به تمام نقاط ایران

 

فرومنگنز
درصد عناصر
75-80٪ منگنز
0/35٪ کربن
0/83٪ سیلیس
0/02٪ فسفر
0/02٪ گوگرد

مطالب مرتبط

ارسال نظرات و پیشنهادات

پیام داخل واتساپ
Call Now Button