گرافیت کم سولفور

گرافیت کم سولفور یکی از انواع پترولیوم کک ها می باشد  که از مشتقات نفت به دست می اید و به عنوان ماده اولیه در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.نام تجاری این محصول کک نفتی گرافیتی Graphit Petroleum Coke  میباشد که به اختصار به آن GPC  گفته می شود. گرافیت کم سولفور یا همان کک نفتی گرافیتی شده محصولی تهیه شده از کک نفتی  می باشد که در کوره گرافیتی و در دمای بسیار بالا  ساخته می شود.

کک نفتی گرافیتی شده یا همان GPC به طور گسترده ای در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.این ماده یک فرآورده نفتی جامد با درخشش و تخلخل فلزی است که از کریستال های ریز گرافیت به شکل دانه ای، ستونی یا سوزنی شکل تشکیل شده است . این نوع گرافیت از دسته گرافیت های مصنوعی می باشد و ظاهری سیاه و خاکستری رنگ دارد و عموما اسفنجی شکل می باشد. به طور دقیق این نوع گرافیت  محصول فراوری نفت می باشد که  از کک نفتی با خلوص بالا در کوره  و در دمای بسیار بالا( 2500-3500 درجه) ساخته می شود.

به همین دلیل از درصد کربن بالاتر و درصد سولفور پایین تر بطوریکه میزان گوگرد آن به کمتر از 0.05 درصد می رسد.مواد تشکیل دهنده این محصول کربن با خلوص بالا می باشد و عناصر دیگر موجود در آن مقادیر ناچیزی از گوگرد و خاکستر می باشد. شکل  آن  اسفنجی شکل و متخلخل(سوراخ سوراخ) است و ظاهری سیاه و خاکستری رنگ دارد.

یکی از مهمترین موارد در  گرافیت کم سولفور همانطور که از نامش پیداست میزان سولفور یا گوگرد  موجود در آن می باشد.  که  باید بسیار ناچیز و قابل کنترل باشد  و کمتر از %0/05 باشد تا موجب تغییر ساختاری در آلیاژ نشود.

ارسال به تمام نقاط کشور

کک نفتی گرافیتی

کاربرد گرافیت کم سولفور

در صنایع ریخته گری برخی از کالاها بسیار کاربردی می باشد. گرافیت کم سولفور یکی از کاربردی ترین و پرمصرف ترین افزودنی در صنایع ریخته گری می باشد. از این نوع گرافیت برای کربن دهی به فلزات آهنی استفاده می شود و برای ساخت  چدن داکتیل استفاده می شود.همچنین به دلیل داشتن خلوص کربن بالا به عنوان افزودنی  در صنایع پلاستیک و لاستیک نیز استفاده می شود.

گرافیت کم سولفور جوانه زنی در آهن مذاب را بهبود می بخشد و باعث افزایش کروی شدن گرافیت و توزیع یکنواخت در مذاب می شود.از دیگر ویژگی های آن محتوای فریت چدن را بدون تثبیت کننده پریلیتی بهبود میبخشد.

این نوع گرافیت در مقایسه با گرافیت پرسولفور از جذب بالاتری برخوردار می باشد.این نوع گرافیت از واکنش پترولیوم کک (کک نفتی) با خلوص یالا در کوره  گرافیتی با حرارت بسیار بالا حدود 3000 درجه سانتیگراد ساخته می شود.حذف گوگرد در کک نفتی کلسینه و رساندن آن به زیر %1 بسیار دشوار می باشد و احتیاج به حرارت بسیار بالا دارد.

نیاز این کالا در کشور ما از طریق واردات از چین که بزرگ ترین تولید کننده آن در جهان می باشد تامین می شود و شرکت شایان مواد یکی از وارد کننده و تامین کننده های این محصول در کشور می باشد.

جهت اطلاع از قیمت گرافیت کم سولفور و خرید بدون واسطه و دریافت مشاوره با ما تماس حاصل نمایید.

میزان عناصر
99%min C کربن
0/05%max S گوگرد
0/4%max Moisture رطوبت
0/3%max V.M مواد فرار
0/5%max Ash خاکستر
1-5mm Size سایز
گرافیت

فروش ویژه گرافیت کم سولفور

جهت اطلاع از قیمت و شرایط فروش با شماره 09123757490 تماس حاصل نمائید.

 

گرافیت کم سولفور

محصولات مرتبط

ارسال نظرات و پیشنهادات

1 دیدگاه دربارهٔ «گرافیت کم سولفور;

دیدگاه‌ها غیرفعالند.

پیام داخل واتساپ
Call Now Button